bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

refernet ico

Znamy Europejski Wskaźnik Umiejętności 2020. Polska wysoko w klasyfikacji

Zdobywanie umiejętności zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest funkcjonowanie systemu kształcenia i uczenia się w danym kraju. Jednym z narzędzi monitorowania zmian w tym obszarze jest Europejski Wskaźnik Umiejętności (European Skills Index). Więcej
icon pt

TRACK-VET: Międzynarodowa konferencja online

Zapraszamy na międzynarodową konferencję poświęconą analizie praktyk oraz systemowych rozwiązań odnoszących się do rozwoju oraz oceny kompetencji przekrojowych uczniów w systemach szkolnictwa zawodowego w 6 krajach europejskich: Austrii, Francji, Łotwy, Norwegii, Polski, Słowacji. Więcej
path2integr ico

Path2Integrity: „Jak możemy promować uczciwość w naszych instytucjach badawczych?”

Jak odróżnić fakty od fikcji, które konkurują o naszą uwagę? W jaki sposób możemy najlepiej uczyć o zasadach etyki badań i rzetelności badawczej? Zapraszamy do udziału w „Dialogach Path2Integrity”, które odpowiedzą na te i wiele innych pytań. Więcej
106 ico

Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego 2020 rozdane

W 3. edycji konkursu o Nagrodę im. prof. Romana Czerneckiego Kapituła wyróżniła 3 artykuły. To jedyny konkurs w Polsce skierowany do autorów prac o edukacji. Jednym z członków kapituły konkursu jest dr Michał Sitek, pełnomocnika ds. naukowo-badawczych w IBE. Więcej
umiejetnosci

Konferencja „Zawodowcy przyszłości” z udziałem ekspertów i ekspertek IBE

Już 9 listopada br. w ramach Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych odbędzie się konferencja poświęcona m.in. przyszłości kształcenia i szkolenia zawodowego w kontekście zmian społecznych i rozwoju technologicznego. Więcej
edulab nowa rzeczywistosc ico

Konferencja EduLab: „Nowa rzeczywistość - wyzwania rynku pracy w czasach nieprzewidywalnej zmiany”

Czy mamy obecnie do czynienia z rynkiem pracownika czy pracodawcy? Jakie kwalifikacje u pracowników są dziś najbardziej poszukiwane na rynku pracy? Jakie będą – kiedy już skończy się epidemia? O tym będziemy dyskutować na konferencji współorganizowanej przez Instytut Badań Edukacyjnych. Więcej

Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego 2020 rozdane

W 3. edycji konkursu o Nagrodę im. prof. Romana Czerneckiego Kapituła wyróżniła 3 artykuły. To jedyny konkurs w Polsce skierowany do autorów prac o edukacji. Jednym z członków kapituły konkursu jest dr Michał Sitek, pełnomocnika ds. naukowo-badawczych w IBE.

106

Nagroda im. prof. Romana Czerneckiego to wyróżnienie dla autorów publikacji i artykułów, którzy o edukacji piszą merytorycznie, odpowiedzialnie i z zaangażowaniem. Ich prace przyczyniają się do zrozumienia wyzwań, z którymi mierzy się polska edukacja. Stanowią słyszalny głos w debacie na temat jakości uczenia i uczenia się.

Tegoroczni laureaci Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego:

Kategoria “Artykuł Naukowy”

Prof. Grzegorz Szumski oraz prof. Maciej Karwowski, Exploring the Pygmalion effect: The role of teacher expectations, academic self-concept, and class context in students’ math achievement, Contemporary Educational Psychology.

Kategoria „Artykuł publicystyczny”

Aleksandra Pucułek, Szkolna trauma wczesnego wstawania, Gazeta Wyborcza.

Kategoria „Artykuł specjalistyczny”

Dariusz Żółtowski Czytanie emocji i czytanie emocjami w procesie lektury szkolnej. [w:] „Dlaczego szkoła nie ufa emocjom? Dążenia emocjonalne w szkole i na uczelni”. 

Laureaci w każdej z kategorii otrzymali statuetkę oraz nagrodę pieniężną w wysokości 10 000 zł.

W 3. Edycji konkursu zgłoszonych zostało blisko 140 prac, które zostały poddane podwójnej, anonimowej recenzji przez 14. ekspertów. Kapituła nominowała do Nagrody 16.  naukowców, publicystów, praktyków edukacji. Teksty wszystkich nominowanych artykułów znajdują się na stronie Nagrody.

Relacja z wręczenia Nagród oraz rozmowy o edukacji z laureatami dostępne są na Facebooku oraz kanale Youtubowym Fundacji EFC.

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018